BU SAYIDA INFOGRAFİK ARŞİV KÜNYE

Valeo Genel Müdürü Tuna Arıncı: Şirketler ve dijitalleşme

Paylaş :
Haber Eklenme Tarihi : 23.08.2017 12:01:00

Müşteri artık alışverişini internetten yapıyor. Artık nasıl uçak bileti, otel rezervasyonu hatta şahsi alışverişler bu şekilde yapılıyorsa, satış konusunda da ürünün pazarlanması konusunda da dijital teknoloji son derece önemli bir rol alıyor.

Dijitalleşme şirketlerin iş yapış şekillerini sil baştan değiştirmelerini gerektiriyor. Üretim metotları, müşteri beklentileri ve dağıtım kanallarına kadar tüm süreç  yeniden yapılandırılıyor. Dijitalleşme aynı zamanda bilginin üretilmesinden işlenmesine, karar alma süreçlerinden, yeni pazarlama erişimine kadar birçok konuda büyük kazanımlar sağlıyor. Bu avantajlar sayesinde performansın iyileştirilmesi, hedeflere ulaşılması ve sonuç olarak rekabet gücünün artırılmasında kritik rol oynuyor. Dolayısı ile tüm bu gelişmeler sanayiyi yeni bir evreye taşıyor. Hatta bazıları bu sürece  “ezber bozan değişim“ demekteler.
Üretimin tüm süreçleri artık dijital yönetiliyor. Müşteriden  tedarikçiye tüm veriler otomatik geliyor. Üretimde artık bizlere robotlar ve koloboratif robotlar destek veriyor. İş başı eğitimleri, iş akışları tabletler ile yönetiliyor. Artık operasyonlar video ya da tabletler ile tanıtılıyor. Tabi ki üretim süreçleri, sevkiyatlar otomatik veriler ile değerlendiriliyor. Öyle ki kamyon plakasından başlayıp, kasaların içeriye girişi direk stoka alınması her şey dijital olmuş durumda.
İnsan kaynakları çok önemli. İşe aldığınız nesil artık dijital teknolojiden çok iyi anlıyor. Dolayısı ile onlar için dijital ortam çok önemli. Gereksiz işlerle uğraşmak istemiyorlar. Artık eğitimler dijital ortamda alınıyor. Tüm bunlar şirketlerde trendlerin büyük ölçüde değiştiğini gösteriyor. Şirketteki tüm süreçlerimizi tablet ve mobil telefondan takip eder hale getirdik ve devam ediyoruz.
Şirketlerimizde daha da ileriye giderek sıfır kağıt kampanyası ile 2018’de bu konuda ciddi bir çalışma yapıyoruz. Tüm yapılanların şirketlerimize, ekonomiye, tasarrufa, çevreye büyük katkılar sağlayacağını düşünüyoruz. Kısacası dijital dünyaya ayak uyduramayanların ayakta kalmasına imkan olmadığı bir süreç işliyor. Hiç başlanmadı ise her geçen güne büyük kayıp diyoruz.
Tüm bunları yapan ve bu değişimi iyi yöneten, teknoloji ve dijitalleşme ile altyapıya önem veren firmalar ileride hep önde olacaklar. Değişim başladı. Hızlı olmalıyız. Eskiden hatırlarsınız Türk milli takım sahaya çıktığında 3-4 tane gol yendiğinde, iyi oynadık ama yenildik denirdi. Dijitalleşme, Endüstri 4.0 2011 yılında Almanya’da başladı. Geç kalıyoruz. Böyle devam edersek Endüstri 4- Türkiye 0 skoru ile karşılaşırız. Önümüzdeki süre azalıyor.

Karel Kalıp Müşteri Hizmetleri Müdürü Murat Bayvaş: “Gelişen İran pazarındaki iş hacmimizi büyütüyoruz”
Alternate Text
Hasçelik İhracat Direktörü Çağrı Bircan: “İhracatı artırmak tüm sanayi kolları için vazgeçilmez amaç olmalıdır”
Kros Otomotiv Teknik Genel Müdür Yardımcısı Onur Gül: “Meksika’nın en büyük ve umut vadeden pazarlardan biri olduğunu düşünüyoruz”
Alternate Text
Aktaş Holding Yönetim Kurulu Üyesi, İcra Kurulu Başkanı Sami Erol: “Küresel pazarların dışında kalan işletmeler, bir süre sonra unutulacaktır”
NSK Group İcra Kurulu Üyesi ve Genel Müdürü Zeki Cidik: “Tedarikçiler, yatırımlarıyla ülkemizin ihracat ve istihdamına katkı sağlıyor”
Alternate Text
Ditaş Rusya Ülke Yöneticisi Mehmet Ekinci: “Cesaretli davranan firmalar önemli başarılara imza atarak dünyaya açılabilir”
HEMA Otomotiv ve HEMA TRW Genel Müdür Yardımcısı İskender Ulusay: “Yurt dışı yatırımlar gücümüze güç katıyor”
Alternate Text
Kırpart A.Ş. Pazarlama & Satış Müdürü Ayşegül Aktulga: “Yurt dışında yatırım sürdürülebilir ve rekabetçi olmalı”
Borusan Mannesmann Otomotiv ve Beyaz Eşya Segmentinden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Kağan Arı: “İddialı olduğumuz pazarlarda yerelleşmek, stratejimizin bir parçası”
Alternate Text
Beyçelik Gestamp Genel Müdürü Engin Meydan: “Verilen hizmet, farklı noktalarda aynı teknoloji ve kalite koşulları ile sürdürülebilir olmalı”
Elvanlar Plastik Genel Müdürü İlyas Elvan: “Müşteriye fiziksel olarak yakınlık tercih değil, bir mecburiyettir”
Alternate Text
Seger Satış ve Pazarlama Müdürü Cüneyt Coşkun: “Yeni ve iyi işler beraberinde sürdürülebilir iyi işleri getiriyor”
Haksan Genel Müdürü Tevfik Ezik: “Dünyaya açılmak, küresel pazardan daha fazla pay almak demek”
Alternate Text
Kässbohrer Yönetim Kurulu Üyesi İffet Türken: “Yurtdışı yatırımları, geniş bir pazara ve müşterilere ulaşma şansı getiriyor”
Farplas CEO’su ve Yönetim Kurulu Üyesi Ömer Burhanoğlu: “Stratejik oyuncu olmak istiyorsanız küresel adımlar atmak zorundasınız”
Alternate Text
Farba Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Bayraktar: “Müşterilerimizin büyüdüğü her yerde yatırımlarımız olmalı”
Birinci Otomotiv Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Yakup Birinci: “Gelişen pazarlarda yer almayı stratejik olarak önemli görüyoruz”
Alternate Text
BantBoru CEO’su Sinan Gider: “Küresel rekabet arenasında sadece şirketler değil, ülkeler de yarışıyor”
Tedarik sanayi firmalarının yurt dışı yatırımları arttı